Programy lojalnościowe – czy warto je stosować?

272

Wiele sklepów stacjonarnych i internetowych oferuje programy lojalnościowe, które są dobrą formą taniego marketingu. Ta zależność pozwala zapewnić klientom wiele korzyści związanych z zakupami w twoim sklepie, przez co klienci chętniej kupują twoje produkty. Ale czy naprawdę warto oferować klientom program lojalnościowy?

Jakie są główne założenia programów lojalnościowych?

Jednym z głównych celów ustanowienia programu lojalnościowego jest obniżenie ceny produktów kupowanych przez klientów, którzy regularnie do nas wracają. Zwykle pozwala to na tanie kupowanie ubrań, żywności i innych artykułów, co pozwala klientom zaoszczędzić pieniądze na produktach. Zwykle rabat jest aktywowany przy kasie lub po wpisaniu kodu na stronie, dzięki czemu klienci mogą cieszyć się tańszymi produktami i usługami. Jest to bardzo proste i obniży cenę, więc wielu klientów lubi korzystać z planu członkostwa, a my upewniamy się, że nadal będą się z nami kontaktować. Założenie karty członkowskiej jest absolutnie banalne. Wystarczy przy kasie złożyć zapytanie i podać wymagane dane lub podać własne informacje na stronie. Następnie sklep wyda kartę rabatową lub prześle ją bezpośrednio do naszego domu pocztą. Nie jest to zrzeczenie się praw, więc zdecydowana większość klientów korzysta z tej formy „promocji”.

Rabaty

Karta rabatowa pozwala na uzyskanie stałego dochodu dla klientów, którzy regularnie kupują produkty, uzyskując tym samym wyższe zyski. Karta rabatowa pozwala podziękować za regularne korzystanie z usług danego sklepu. Naturalnie ważne jest to, aby oferować ją tym klientom, którzy są dla Ciebie bardziej wartościowi niż ci klienci, którzy kupują towary w sklepie raz w roku.

A co, jeśli jesteś restauratorem?

Kiedy klienci zbiorą wymaganą liczbę pieczątek, możesz zaoferować im zamianę ich na darmowe produkty lub obniżyć ceny na wybrane produkty. Jest to popularna strategia w różnych restauracjach i restauracjach typu fast food. Ma na celu zachęcenie klientów do kupowania produktów w jednym miejscu i nagradzanie ich za możliwość wyboru produktów.

Czy warto je stosować?

Oczywiście, że tak, z racji tego, że przecież reklama jest dźwignią handlu – dlatego też warto starać się ulepszyć swoją strategię marketingową, jak się tylko da, ponieważ to przyciągnie do ciebie więcej klientów – a o to tu właśnie chodzi, czyż nie?

5/5 - (1)