Czym jest content writing i dlaczego jest potrzebny?

414

Nierzadko pojęcia copywritingu i content writingu są używane zamiennie, gdyż uważa się, że oznaczają to samo. Jednak warto pamiętać, że nie do końca tak jest. Copywriting polega na tworzeniu tekstów na potrzeby reklamy i marketingu, zawierają one konkretne informacje, a treść jest dopasowana do grupy docelowej. Co to jest content writing i czy rzeczywiście go potrzebujemy?

Content writing – definicja

Content writing, inaczej webwriting, polega na tworzeniu wysokiej jakości treści. Osoba pracująca jako content writer przygotowuje m.in. mailingi, e-booki, infografiki oraz artykuły publikowane na firmowych blogach. Teksty są przede wszystkim merytoryczne, pozbawione błędów i dopracowane pod kątem szczegółów. Zazwyczaj nie mają one charakteru sprzedażowego (lub nie jest on wysoki), ale dzięki nim możliwe jest poprawienie pozycji strony www w wynikach wyszukiwania. W przypadku tekstów content writingowych istotne jest, aby przed ich stworzeniem zrobić bardzo dokładny research i znaleźć rzetelne informacje.

Dlaczego content writing jest potrzebny?

Wdrożenie działań z zakresu content writingu niesie za sobą kilka istotnych korzyści. Do tych najważniejszych należą:

  • Budowanie pozytywnego wizerunku firmy – dzielenie się z odbiorcami cenną, fachową wiedzą sprawia, że chętniej odwiedzają oni stronę internetową, często do niej wracają, a nawet polecają ją innym. Merytoryczne artykuły publikowane np. na blogu pozwalają firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Poza tym staje się ona ekspertem w swojej dziedzinie i wzbudza większe zaufanie, co zazwyczaj przekłada się na większe zyski.
  • Lepsze pozycjonowanie strony – mimo że teksty content writingowe są pozbawione wysokiego charakteru sprzedażowego, podobnie jak te tworzone przez copywritera muszą mieć odpowiednią strukturę. Ważne są też naturalnie rozmieszczone, dobrze dobrane słowa kluczowe. Content writing pozytywnie wpływa na pozycjonowanie witryny, więc staje się ona lepiej widoczna w wyszukiwarce.
  • Zwiększenie ruchu organicznego – im wyższą pozycję zajmuje strona w wyszukiwarce, tym większy staje się ruch organiczny. To inaczej wejścia na stronę poprzez wyniki wyszukiwania i kliknięcie w link, który nie jest oznaczony jako reklama. Ruch organiczny to tanie źródło pozyskiwania odbiorców. Im więcej osób odwiedza stronę, tym bardziej prawdopodobne jest zwiększenie zainteresowania oferowanymi produktami czy usługami.

Kto powinien zadbać o content writing?

Tak naprawdę content writing przyda się wielu firmom z różnych branż, a duży wpływ na odniesienie sukcesu ma kreatywne podejście. Jest sporo tematów, na które można tworzyć merytoryczne i poprawne treści. W przypadku wątpliwości, czy content writing to dobre rozwiązanie, warto przeanalizować charakter swojej działalności i zastanowić się, jakie korzyści mogą przynieść firmie wysokiej jakości teksty.

Co ważne, treści nie trzeba tworzyć samodzielnie. Mogłoby to okazać się zbyt trudne dla osób, które nie mają odpowiedniej wiedzy i umiejętności. O profesjonalny content writing może zadbać agencja marketingowa, w której pracują specjaliści. Zdecydowanie się na tego typu usługi to dobre rozwiązanie, bo dopracowane teksty nie tylko kreują pozytywny wizerunek firmy, ale i ułatwiają nawiązanie trwałych relacji z odbiorcami.

5/5 - (2)